search_api_autocomplete
Home

Campagne tegen fraude: Als het te mooi is om waar te zijn, is het dat ook!

Nieuws
Waarschuwing: op een laptop verschijnt er een fraudewaarschuwing op het scherm

Sinds enkele maanden loopt een grootschalige sensibiliseringscampagne  over onlinefraude. De campagne heeft als slagzin ‘Als het te mooi is om waar te zijn, is het dat ook.’

Het eerste luik van de campagne focuste op fraude met cryptomunten. Het tweede luik, dat momenteel loopt, gaat over onlinebeleggingsfraude. Later in het jaar volgt nog een luik over onlinevriendschapsfraude.

De FSMA werkt, samen met de FOD Economie en het kabinet van Vice-eersteminister en minister van Werk, Economie en Consumenten Kris Peeters, actief mee aan deze campagne.

Fraudemeldingen over beleggingen zijn talrijk. Jaarlijks worden honderden consumenten en bedrijven het slachtoffer van fraudeurs die zogenaamde aantrekkelijke ‘alternatieve’ financiële producten aanbieden. De campagne geeft informatie om dergelijke frauduleuze praktijken te herkennen en zet potentiële investeerders ertoe aan om op hun hoede te zijn.

Alle informatie over de campagne is terug te vinden op www.temooiomwaartezijn.be.