Nieuws & Waarschuwingen

Campagne tegen online fraude

Persbericht
News article
05/06/2018

Vice-eersteminister en minister van Werk, Economie en Consumenten Kris Peeters heeft een grootschalige sensibiliseringscampagne gelanceerd over onlinefraude. De campagne heeft als slagzin ‘Als het te mooi is om waar te zijn, is het dat ook.’

Het eerste luik van de campagne focust op fraude met cryptomunten. Later in het jaar volgen nog luiken over onlinebeleggingsfraude en onlinevriendschapsfraude.

De FSMA werkt, samen met de FOD Economie en het kabinet van de minister, actief mee aan deze campagne.

Sinds enkele maanden worden steeds meer gevallen van fraude met cryptomunten en van andere vormen van onlineoplichting gemeld. De campagne wil slachtoffers aansporen om zich te melden om zo de oplichters te ontmaskeren en ervoor te zorgen dat minder mensen in de val trappen. In het kader van het initiatief worden ook concrete tips geformuleerd om dergelijke fraude te vermijden.

Alle informatie over de campagne is terug te vinden op www.temooiomwaartezijn.be.